Stratmark-hanke
Markkinointiosaaminen ei ole Suomessa korkealla tasolla verrattuna teknologiseen osaamiseen. Osasyy on markkinoinnin aliarvostamisessa ja sen operatiivisen roolin korostumisessa strategisen roolin kustannuksella. Tilanne on huolestuttava, koska markkinointipanostuksilla ja -osaamisella on keskeinen vaikutus teknologisten innovaatioiden muuttamisessa kansainvälisesti menestyväksi liiketoiminnaksi. Maamme talouden ja samalla yhteiskunnan kilpailukyvyn parantamiseksi on selvitettävä suomalaisten yritysten markkinointiosaamisen laatu ja tämän pohjalta käynnistettävä pitkäjänteinen keskustelu ja kehitystoiminta strategisen markkinointiosaamisen parantamiseksi. Kehitystoiminnan suuntaviivat ja sisältö luodaan sekä hankkeeseen sisältyvän tutkimusohjelman että talouselämän vaikuttajien ja yritysjohdon kanssa käytävän vuoropuhelun keinoin.
“Hankkeen tarkoituksena on tuottaa käytännönläheistä, tieteelliseen tutkimukseen perustuvaa tietoa markkinoinnin strategisen osaamisen nykytilasta, vaikuttavuuden mittaamismenetelmistä ja osaamisen kehittämisestä suomalaisessa yritysmaailmassa.”
Hankkeen tarkoituksena on tuottaa käytännönläheistä, tieteelliseen tutkimukseen perustuvaa tietoa markkinoinnin strategisen osaamisen nykytilasta, vaikuttavuuden mittaamismenetelmistä ja osaamisen kehittämisestä suomalaisessa yritysmaailmassa. Toisena tärkeänä tavoitteena on pysyvän keskustelun käynnistäminen markkinoinnin strategisesta roolista sekä yrityksissä että yhteiskunnallisten päättäjien keskuudessa ja sen myötä markkinoinnin arvonnosto.
Hanke synnyttää sekä tieteellisesti että rahoittajien näkökulmasta arvokasta tietoa. Tieteellinen tieto julkaistaan kansainvälisissä konferensseissa ja tieteellisissä journaaleissa. Tuloksina muodostuvista käytännön työkaluista jaetaan tietoa tuomalla mukaan laaja joukko kotimaan yritysmaailman edustajia ja opiskelijoita erilaisten seminaaritilaisuuksien, julkaisujen sekä intensiivisen julkisen keskustelun kautta. Hankkeen pitkän aikavälin tulos on luoda arvostettu, tutkimukseen perustuva markkinoinnin keskustelufoorumi, jonka kautta suomalaisten yritysten on mahdollista saavuttaa huomattavaa ja pysyvää kilpailuetua kansainvälisillä markkinoilla strategisen markkinoinnin osaamistaan parantamalla. Hanke on yksi kansallisesti merkittävimmistä tähänastisista avauksista suomalaisen markkinointiosaamisen tutkimisessa ja kehittämisessä.
Yhteystiedot
Kysyttävää? Ota yhteyttä! Lähetä sähköpostia osoitteeseen info@stratmark.fi tai valitse jokin muu tapa. Yhteystiedot »