StratMark-hankkeen tutkimuskysymykset rakentuvat kolmen pääteeman ympärille. Markkinoinnin vaikuttavuuden ja tuloksellisuuden sekä asiakasjohtamisen ja palveluliiketoiminnan syvällinen ymmärtäminen ovat keskeisellä sijalla näiden ongelmien ratkaisemisessa. Näiden osalta tarvitaan edelleen syvällistä tutkimustietoa ja teorialähtöisiä toimintamalleja, joita voidaan suoraan soveltaa käytännön liiketoimintaan. Kasvavan haasteen tulevaisuuden markkinointiosaamisen kehittämiselle tuovat liiketoimintaympäristön muutokset.
Markkinointiajattelun juurruttaminen toimii perustana kilpailukyvyn säilyttämiselle muuttuvassa ympäristössä. Sen mukanaan tuomat osaamisen edellytykset ja painopisteet on ensin tunnistettava. Kaikkien kolmen työpaketin läpi kulkevia yhdistäviä teemoja ovat strateginen markkinointi toimintamuotona, ylimmän johdon markkinointi ja strateginen markkinointi kansainvälisessä toimintaympäristössä.
Ilmoita yrityksesi tai yhteisösi kiinnostuksesta lähteä aktiivisesti mukaan StratMark-verkostoon, niin otamme teihin yhteyttä!